HIRUDOTERAPIA ŁÓDŹ PIJAWKI LECZNICZE MEDYCYNA

Akademia Zdrowia Rehabilitacja Łódź Przychodnia Hiduroterapia Łódź Larwoterapia Kosmetologia Kursy hiduroterapii

Hirudoterapia - stosowanie pijawki leczniczej w medycynie

WSKAZANIA DO HIRUDOTERAPII

Hirudoterapia może być bardzo skutecznym uzupełnieniem w leczeniu szeregu schorzeń i pomaga w:

schorzeniach skórnych:

sklerodermia, wypryski, łuszczyca, ropne zapalenie skóry, egzema, zapalenie skóry, skórne przejawy chorób naczyniowych, wrzody, trądzik,

ginekologii:

zaburzenia cyklu miesiączkowego, nadżerka szyjki macicy, torbiele jajników, niektóre infekcje płciowe, bezpłodność leczenie bezpłodności, procesy zrostowe w miednicy małej; zapalenie jajowodów; ostre procesy zapalne w jajowodach; zapalenie przymaciczne; endometrium poporodowe; zapalenie sutka; endometrioza; mięsniaki macicy; zapalenie pochwy; torbiel na jajnikach; erozja szyjki macicy;

chorobach oczu:

zapalenie spojówek; skurcze akomodacji, choroby zapalne soczewek i tęczówek oka; pozagałkowe zapalenie nerwu wzrokowego; erozja rogówki, zapalenie rogówki, procesy zapalne błony naczyniowej, glaukoma,

urologii:

choroby nerek, zapalenie gruczołu krokowego, gruczolak prostaty, wtórna bezpłodność u mężczyzn,

kardiologii:

niedokrwienna choroba serca, nadciśnienie, zawał serca, niewydolność krążenia, zapalenie mięśnia sercowego,

stomatologii:

parodontoza; zapalenie dziąseł; nadwrażliwość nerwu językowo-gardłowego; neuralgia nerwu trójdzielnego twarzy; zapalenie okostnej,

kosmetologii:

cellulitis, starzenie się skóry, zmarszczki, niezdrowy wygląd skóry,

choroby otolaryngologicznych:

zapalenie nerwu słuchowego, szumy w uszach zapalenie zatok przynosowych, czyrak ucha zewnętrznego, zapalenie krtani, zapalenie ucha zewnętrznego (środkowego), przewlekłe wysiękowe zapalenie ucha środkowego,

neurologii:

zapalenie nerwu kulszowego i newralgia nerwu paraliże różnych nerwów; miażdżyca mózgu; stwardnienie rozsiane, udary niedokrwienne, wstrząs mózgu; kontuzje mózgu; migreny, sm, depresja,

reumatologii:

reumatyzm, reumatoidalne zapalenie stawów,

gastroenterologii:

zaparcia, zapalenie pęcherzyka żółciowego, kamica żółciowa, zapalenie okrężnicy, zapalenie trzustki, zaburzenia przemiany materii, otyłość, dna moczanowa,

chorobach dróg oddechowych:

zapalenie oskrzeli, zapalenie płuc, astma oskrzelowa, ciężkie formy astmy oskrzelowej włóknienie płuc, zapalenie płuc z objawami niewydolności oddechowej, gruźlica płuc,

infekcji przeziębieniowych

chorobach przewodu pokarmowego:

nieżyt żołądka, zapalenie jelita grubego, dyskinezja układu pokarmowo-wydalniczego; procesy zastojowe w wątrobie i woreczku żółciowym;

chorobach naczyniowych:

nadciśnienie tętnicze, niedociśnienie, żylakowate rozszerzenie żył kończyn dolnych; zakrzepy pooperacyjne; zapalenie zakrzepowe żył; zarostowe zapalenie naczyń; hemoroidy;

chorobach układu moczowego:

zapalenie pęcherza moczowego; zapalenie prostaty; zapalenie cewki moczowej

zaburzeniach seksualnych:

impotencja; oziębłość płciowa,

patologii gruczołów piersiowych

chorobach aparatu ruchowo-oporowego:

osteochondroza; bóle kręgosłupa, zapalenie stawów,

chorobach wymiany materii

chorobach układu krwionośnego :

nadciśnienie tętnicze krwi, przewlekła niewydolność krążenia mózgowego; pozawałowa kardioskleroza; niewydolność układu krążenia; choroba niedokrwienna serca;

alergii:

atopowe zapalenie skóry, pokrzywka; alergiczne zapalenie nerwów; nieżyt nosa;

chorobach nerek:

kłębuszkowe zapalenie nerek; przewlekła niewydolność nerek.

PRZECIWSKAZANIA DO HIRUDOTERAPII

Hirudoterapia jak wiele innych terapii może być przyczyną powikłań terapeutycznych. Dlatego istotne jest aby przed pojęciem decyzji o zabiegach przy użyci pijawki zapoznać się z przeciwskazaniami do ich stosowania, które przedstawiamy poniżej:
- hemofilia,
- anemia,
- kobiety w ciąży,
- osobom mającym objawy skrajnego wyniszczenia organizmu,
- gdy ciśnienie wynosi 80/60 lub mniej,
- dzieciom poniżej 10-tego roku życia (wyjątek mogą stanowić przypadki replantacji),
- ostrożność wymagana jest w postępowaniu z alergikami,
- choroba wrzodowa żołądka z nadżerkami,
- wylew krwi do mózgu,
- zaburzenia w gojeniu się ran,
- grzybica skóry,
- miesiączka,
- niski poziom hemoglobiny,
- problemy z krzepnięciem krwi,
- nowotwory skóry,
- nowotwory,
- powikłania w chemoterapii i radioterapii,
- skazy krwotoczne,
- przyjmowanie pochodnych kwasu acetylosalicylowego (aspiryna),
- pacjenci w trakcie leczenia farmakologicznego z użyciem antykoagulantów (leków przeciwzakrzepowych, są to leki utrudniające lub uniemożliwiające krzepnięcie krwi. Stosuje się je w profilaktyce zakrzepic, w miażdżycy i innych schorzeniach, w których istnieje ryzyko powstania niebezpiecznego dla życia lub zdrowia skrzepu.

Kontakt HIRUDOTERAPIA ŁÓDŹ PIJAWKI LECZNICZE MEDYCYNA

Akademia Zdrowia Instytytut Medycyny Holistycznej - HIRUDOTERAPIA ŁÓDŹ PIJAWKI LECZNICZE MEDYCYNA

Centrala - ul. ks. Piotra Skargi 12, 93-036 Łódź
tel. 790 731 253, 511 271 870, 791 842 977, 507 164 899, 42 280 92 00